Mount Gambier - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van mineke weerd-assink - WaarBenJij.nu Mount Gambier - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van mineke weerd-assink - WaarBenJij.nu

Mount Gambier

Door: Mineke

Blijf op de hoogte en volg mineke

09 Februari 2013 | Australië, Mount Gambier

Vandaag is onze Harold jarig dus even gebeld .
Het is vandaag 36 graden en we zitten om 9 uur alweer in de zon .We gaan vandaag naar Mount Gambier om een paar dagen bij mijn neef te zijn. De rit gaat over mooie wegen deze zijn goed onderhouden .In Robe , dit is een populaire plaats , hebbben we vis gegeten en langs de zee gewandeld . Om 16.00 uur komen we bij Gerrit aan en in de avond heeft hij ons meegenomen naar de Blue Lake , hier hebben we in de omgeving kangeroes gezien en tot op een paar meter gefilmd , vanwege de hitte zijn ze alleen in de morgen en in de avond te zien .
De vlg. ochtend komt de rest van de familie ons begroeten , Herman komt op zijn motor een prachtige Ducati , Rita met de auto een Holden 8 cilinder , de familie heeft hier goed geboerd . We zijn uitgenodigd voor diner bij Rita zij kookt en de vrouw van Herman maakt dessert .
De derde dag zijn we bij het huis ( 30 ha. ) van Herman op zoek gegaan naar kangeroes maar niet gevonden ze kwamen toen we weer weg waren er zijn er te veel en ze eten het gras van de koeien op dus worden er een aantal afgeschoten .
We hebben een mooie tijd hier gehad , het weer is hier altijd wat minder maar altijd wel boven de 20 graden .
Morgen gaan we richting Adelaide met waarschijnlijk een overnachting op de helft van de reis.
Zo ondanks de slechte internet verbindingen ben ik nu weer helemaal bij met de verslagjes .
We hebben hier in Mount G. een dongel gekocht en kunnen nu beter internetten.
Bedankt voor alle reacties .

Lieve groeten , Jan en Mineke

• 10 Februari 2013 - 10:44

Gerda Nollen:

Hoi hoi
    Goed te horen,dat jullie het zo naar de zin hebben.
    Leuk dat de familie ook nog een en ander met jullie ondernomen heeft.
    Wens jullie een mooie reis toe naar Adelaide en geniet van alles en vooral
    van het heerlijke weer.
    Toen we hier vanochtend de gordijnen openden ,was het weer een witte wereld
    De zon schijnt er nu op en het is rond het vriespunt.
    Het zal hier straks wel lekker papperig worden, met al die sneeuw,
    Maar wel een mooi gezicht.
    Verder is het een rustige zondagochtend hier, weinig verkeer ivm de sneeuw
    Veel luitjes liggen waarschijnlijk nog in bed, vanwege een latertje ivm Carnaval
    Verder is alles ok
    Geniet ze nog , we kijken weer uit naar het volgende verslagje

Ps proficiat met Harold's verjaardag
    Groetjes De Nollens.