Eucla Nullabor - Reisverslag uit Eucla, Australië van mineke weerd-assink - WaarBenJij.nu Eucla Nullabor - Reisverslag uit Eucla, Australië van mineke weerd-assink - WaarBenJij.nu

Eucla Nullabor

Door: Mineke

Blijf op de hoogte en volg mineke

09 Februari 2013 | Australië, Eucla

Om kwart voor zeven in de ochtend zijn we uit Eucla vertrokken voor een rit van 450 km. Deze gaat door het Nullabor National Park .
Het weer is zoals altijd zonnig . Bij de Grens moeten we het fruit inleveren want in de volgende staat zijn ze bang voor de fruitvlieg .
We hebben een tijdsverschil van 2 .5 uur , dus is het nogal laat .
We komen ook door een abboriginal park , geen abi te zien .
Onder weg zien we nog een dode wombat langs de weg liggen .
De overnachting is in Ceduna op een Big4 camping . Bij elke camping wordt gevraagd : wilt u in de schaduw staan ? Nee graag in de zon is ons antwoord .
De volgende ochtend vertrekken we richting Kimba . Onderweg nog even afgeweken naar Streaky Bay een leuke plaats aan zee met een mooie beach en jetty .
Op weg naar Kimba zagen we nog 6 emoes .
We hebben in kimba overnacht op een camping bij een benzine station .
Hier waren mooie bomen met heel veel rosella,s.
De volgende ochtend zijn we naar Adelaide gereden in Port Pirie hebben we inkopen gedaan bij Woolworths .
Onderweg zagen we weer emoes en reden we langs Flinders range dat is een heel mooi natuur gebied waar we in een vorige reis waren geweest .
Vlakbij Adelaide zagen we The Ghan dat is en touristische trein die van Adelaide naar Perth rijdt .
We vinden een camping in Marion dit is een suburb van Adelaide .

Zonnige groeten Jan en Mineke